Vår systemkartläggning fungerar som en gemensam källa för IT och verksamhet, som tydligt visar nuläget och ansvarsområden. Verktyget är en kommunikationsplattform som ger alla involverade samma fakta, minskar missförstånd och förbättrar samarbetet.
Vad ni får
Gemensam bild – En delad referensram för hela organisationen.
Tydliga ansvar – Klara och kända roller och ägarskap för systemen.
Förbättrad dialog – Underlättar samarbetet mellan IT, verksamhet och ledning.
Snabbare beslut – Fakta framåt, mindre gissningar.
Varför det är viktigt
Effektiv styrning och förbättrad kommunikation ger snabbare, bättre beslut. Samsyn byggs när alla har tillgång till samma, uppdaterade information.
Så går det till
Kartläggning – Grunddata samlas in och verifieras.
Kommunikation – Resultat delas och diskuteras med berörda parter.
Förenande arbete – Uppföljning för att säkerställa löpande hållbar samsyn.






